Studije koje pomažu razumjeti i aktivno usmjeriti poduzeće u skladu s promjenama na tržištu i u društvu

 
 
kacper-zaremba-1088673-unsplash.jpg

Digitalna transformacija

Digitalna transformacija je tema #1 u poslovnoj zajednici. Nema te konferencije na kojoj se ne bi isticale disruptivne promjene pred kojima stojimo uslijed ubrzanog tehnološkog razvoja vezanog uz umrežavanje i kognitivne tehnologije. Ono što pri tome često ostaje prikraćeno je šira slika - kad izuzmemo nerealna pretjerivanja, koje su one stvarno ključne promjene za budućnost koje našem poduzeću otvaraju ozbiljne prilike; i kako tehnološke mogućnosti interagiraju s našom društvenom i organizacijskom stvarnošću? U okviru ovog dosjea pokušavamo dati takvu cjelovitiju sliku koja daje jasnije naznake što danas stvarno moramo poduzeti kako bismo bili spremni za nedvojbeno digitaliziraniju budućnost.

Dostupno odmah

Više →

 
jeremy-bishop-220811-unsplash.jpg

Dalje od materijalizma

Imati ili biti već je davno postavljeno pitanje. Danas je odgovor sve češće imati i biti. Dok će rijetko tko otvoreno priznati svoju materijalističku stranu, svi smo svjesni da živimo u konzumerističkom društvu. Ali slika tog konzumerizma se mijenja. Sve više je u fokusu doživljaj i iskustvo, a sve manje sirovo posjedovanje. Ujedno smo sve svjesniji ekoloških granica i posljedica našeg načina života. Sve češće se pitamo zašto prihvatiti proizvode koji škode nama ili okolišu u kojem živimo i o kojem ovisimo. Od brendova očekujemo društvenu i ekološku odgovornost, često bez da smo sami spremni odricati se pogodnosti. U okviru ovog dosjea dublje analiziramo te promjene te prikazujemo nove ideje kako te promjene shvatiti kao prilike povezujući društvene i tehnološke inovacije.

Dostupno odmah

Više →

 
henry-gillis-422967-unsplash.jpg

Lokalni identitet i globalne prilike

Igrajte za nju, našu voljenu! Svi se sjećamo svjetskog nogometnog prvenstva 2018. - i kako je podiglo Hrvatsku na noge. Podsjećajući na to koliko je, u svijetu koji je povezaniji nego ikada, zavičaj i dalje važna identifikacijska kategorija i koliko smo željni potvrde našeg značaja pred svijetom. Ususret četvrte industrijske revolucije sa svim neizvjesnostima i promjenama koje donosi važno je razumjeti kako lokalni identitet interagira s globalnim prilikama. Cilj ovog dosjea je dublje zahvatiti opće društveno ozračje, prevladavajuća uvjerenja, ideje, mišljenja i svjetonazore danas; političku i medijsku kulturu koja to omeđuje; i smjer u kojem se razvija. U fokusu su prilike od neposredne relevantnosti za poslovanje i kreiranje inovativnosti dalje od dnevne politike.

Dostupno odmah

Više →

 
ellyot-588130-unsplash.jpg

Budućnost rada i leadershipa 

U sve bržem i kompleksnijem svijetu trebamo više vodstva umjesto manje - ali drugačijeg. Digitalizacija, virtualizacija, automatizacija, agilnost, inkluzija, generacijske promjene neki su od pojmova koji oblikuju organizacije danas. Ujedno u Hrvatskoj u svim dobnim skupinama većina traži sigurnost i udobnost zaposlenja u državnoj upravi. Ključno pitanje ovog dosjea je kako se u sve tehnologiziranijem društvu postaviti i učinkovito organizirati za uspješno suočavanjse sa sve kompleksnijim zadacima pred kojima stojimo; a ujedno ne izgubiti iz vida kvalitetu života kao nit vodilju, već izgraditi atraktivniju budućnost.

Dostupno odmah

Više →

 
rawpixel-741658-unsplash.jpg

Financije 

Val inovacija zahvatio je financijsku industriju. Prvenstveno povezano s digitalnom transformacijom. Potencijali su ogromni, ali kako bismo ih realizirali potrebno je zadržati pregled - i fokus na onome što stvarno pomaže unaprijediti odnos sa klijentima, izgraditi položaj u nadolazećim poslovnim ekosustavima te zadovoljiti rastuće zahtjeve prema društveno odgovornom i održivom poslovanju. To nije samo tehnološko pitanje, već pitanje kako se mijenja naše društvo i naš odnos prema novcu i financijama. U okviru ovog dosjea postavljamo pitanje buduće uloge financijskih institucija u životu ljudi te ispitujemo scenarije izgradnje financijskih institucija budućnosti.

Dostupno odmah

Više →

 

Od nove normalnosti do rezilijentnog društva

Vrijeme korona pandemije je i na individualnoj i na organizacijskoj razini potaklo duboko preispitivanje. Jasno, fokus je na preživljavanju i kakvoj-takvoj stabilnosti dok cjepivo ne postane dostupno – ali ujedno je mnogima postalo jasno da niti tada ne možemo jednostavno nastaviti onako kako je bilo prije. Već duže osjećamo kako društvo, gospodarstvo i životne navike treba konstruirati na novi način. Neizvjesnost je visoka, ali ujedno je vrijeme korone pomoglo puno toga iskristalizirati. U okviru ovog dosjea fokusiramo se na one slike budućnosti koje daju orijentaciju, nadu i perspektivu razvoja rezilijentnijih organizacija i jednog ukupno gledano rezilijentnijeg post-korona društva.

Dostupno odmah

Više →

 

Stanovanje & mobilnost

Okružje u kojemu živimo znatno utječe na našu dobrobit. Utječe na razinu stresa, na ugodu, osjećaj sigurnosti i pripadnosti, na opuštanje i odmor, na međuljudske odnose i na mogućnosti osobnog razvitka. Vrijedi stoga ulagati u uređenje doma u kojem se osjećamo ugodno. Vrijedi oblikovati mjesto života i organizirati promet tako da budu prilagođeni izazovima našeg doba. Vrijedi preispitati ulogu ureda danas. I vrijedi vidjeti koja su nova očekivanja i koje tehnološke mogućnosti stoje na raspolaganju za ponudu boljih rješenja oko stanovanja i mobilnosti.

Dostupno odmah

Više →

 

Slobodno vrijeme i razonoda

Slobodno vrijeme kao vrijeme slobode je ono u kojem možemo više nego inače slijediti naše interese, živjeti onako kako želimo, kako odgovara našim vrijednostima i našem identitetu. Ali koliko slobodnog vremena imamo? Što počinjemo s tim vremenom? I u kojem smjeru se to razvija? Odgovori na ta pitanja otvaraju brojne prilike za povezivanje s ljudima na osnovi onoga što ih stvarno zanima oko zabave, sporta, kulture, gastronomije, turizma, pa i šire od toga.

Dostupno odmah

Više →

 

Gen Z

Gen Z, to je u Hrvatskoj 722 tisuće mladih rođenih između 1995. i 2012. Prvi su koji prihvaćaju novosti i utječu na promjene. Indikator su za to kako ćemo sutra živjeti. Ujedno već danas igraju značajnu ulogu kao novi kupci, novi zaposlenici i trendseteri. Za poduzeća je neophodno da ih aktivno uključe u svoje planove.

Dostupno odmah

Više →

 

Ljepota i luksuz

Dovoljan je kratki pogled na sadržaje društvenih mreža da vidimo kako se rijetko čime u današnjem društvu bavimo više nego tijelom i savršenim izgledom. Tu uvijek ima nešto za poboljšati i optimizirati. Pravi raj za industriju i marketing. Ujedno se osnova onoga što smatramo poželjnim i što smo spremni raditi za ljepotu kontinuirano mijenja. To isto vrijedi za poimanje luksuza. Koliko god je u osnovi luksuza uvijek izdvajanje od mase: materijalni luksuz, društvena odgovornost, umreženost, mladenaštvo, pa čak i roditeljstvo – brojni su konkurentni izvori statusa kojima se to danas nastoji postići.

Dostupno odmah

Više →

Doba računalne inteligencije

Računalna inteligencija već duže se smatra ključnom tehnologijom budućnosti koja ima potencijal znatno oblikovati poslovanje i život narednih desetljeća. Aktualni razvoj velikih jezičnih modela dodatno je potaknuo te fantazije. Istina je da računalna inteligencija otvara brojne prilike: za asistenciju u mnogim područjima života i poslovanja; za individualno prilagođenu komunikaciju i ponude; za bolja predviđanja i stjecanja novih uvida; i za posljedičnu optimizaciju poslovnih i proizvodnih procesa. Konstruktivna upotreba računalne inteligencije traži međutim temeljno razumijevanje njezinih mogućnosti i ograničenja.

Dostupno odmah

Više →

Poslovni modeli za doba digitalne umreženosti

Digitalna transformacija je dominantni trend današnjice koji uvelike oblikuje društvo, način poslovanja i život svakog pojedinca. Internet je pri tome postao osnovna platforma i vodeće sredstvo komunikacije koji umrežuje ljude i uređaje. Nastanak takvog umreženog društva fundamentalno mijenja uvjete uspješnog poslovanja. Ova studija Culture Lab bavi se tim pomakom – i pitanjem koji poslovni modeli su uspješni u takvom digitalno umreženom okružju.

Dostupno odmah

Više →

Globalni rizici i povjerenje u budućnost

Stanje svijeta danas s dobrim razlozima opisuje se pojmovima poput polikriza, omnikriza i permakriza. Oni ukazuju na brojne međusobno isprepletene i trajne poremećaje, izazove i rizike te potrebu za temeljitom društvenom transformacijom i prilagodbom. Koji su glavni globalni rizici? Kako ih doživljavamo u RH? Što to znači za poslovanje? I kako u tim uvjetima djelovati transformativno? Time se bavimo u našoj novoj studiji.

Dostupno odmah

Više →

Suradnja i zajedništvo

Na toliko razina suradnja i osjećaj pripadnosti određuju čovječanstvo. Ključni su za dobrobit i sadržaj posebno značajnih životnih ciljeva. Centralni su za uspjeh svakog zajedničkog poduhvata i predstavljaju posebno plodno tlo za marketing. Ali kako postići dobre suradničke odnose i osjećaj pripadnosti unutar organizacije? I kako kao marka podržati zajedništvo u današnje vrijeme visoke fragmentacije ? Pitanja su to kojima se bavi naša nova studija.

Dostupno odmah

Više →

sandy-millar-750251-unsplash.jpg

Partnerstvo, roditeljstvo & budućnost obitelji

Naša kućanstva sve su manja. Iako obitelj i dalje stavljamo na prvo mjesto rjeđe se vežemo doživotno za jednog partnera. Imamo sve manje djece. I sve kasnije. Od patrijahata barem tendencijski idemo u smjeru veće ravnopravnosti. Odmak od tradicionalne slike obitelji prema individualnijim i fluidijim oblicima suživota i novim modelima roditeljstva je sve očitiji. S posljedicama ne samo za demografsku sliku, već i za brojna tržišta. U okviru ovog dosjea detaljnije se osvrćemo na te promjene i prikazujemo koje prilike i koje nužnosti za poduzeća već danas proizlaze iz tih promjena.

Dostupno odmah

Više →

 
crew-22256-unsplash.jpg

Zdravlje i wellbeing

Tržište zdravlja je jedno od najbrže rastućih tržišta - kako globalno tako i kod nas. Ima brojnih razloga za očekivati da će se taj trend nastaviti, čak i ubrzati. U tim uvjetima financiranje javnog zdravstva stoji pred ozbiljnim izazovima. Veći značaj samoodgovornosti i prevencije je izgledni put naprijed. U okviru ovog dosjea posvećujemo se prilikama koje te promjene donose kako za healthcare industriju, tako i za brojne druge sudionike zdravstvenih ekosustava u nastajanju, od turizma preko financija i retaila do telekoma.

Dostupno odmah

Više →

 
vlad-sargu-479334-unsplash.jpg

Život do stote

Društvo koje getoizira i isključuje starije nema budućnosti! Već danas je polovica stanovništva Hrvatske starija od 43 godine. Preko 800 tisuća stanovnika je starije od 65 godina. Po svim prognozama broj starijih će i dalje rasti, naročito onih u dobi od 80 i više godina. A neki već vide mogućnosti da ljudi ako već ne vječno a onda uskoro žive znatno duže nego danas. Što je na individualnoj razini dobra vijest, na društvenoj razini često se vidi kao prijetnja. Ali ne mora biti tako. Ne samo da smo sve stariji, već sve duže ostajemo zdravi i vitalni. Što ćemo početi s dobivenim godinama života? I kako možemo sretno starjeti? U okviru ovog dosjea razmatramo kontruktivne mogućnosti ophođenja za starenjem i pripreme za goleme promjene koje to donosi za društvo i poslovanje. 

Dostupno odmah

Više →

 
katie-smith-104748-unsplash.jpg

Prehrana 

U prehrani se slično kao i u modi danas puno toga događa paralelno. A trendovi se brzo izmjenjuju. Na policama supermarketa vidimo sve od zdravog i transparentnog, preko lokalnog i autentičnog do gurmanskog užitka i inspiracije. No nije sve neusmjereno: budućnost imaju prvenstveno ona nova rješenja za nabavu, pripremu, posluživanje i konzumaciju hrane koja donose uštedu vremena i porast produktivnosti. U okviru ovog dosjea sažimamo naše uvide o tome kako prehrana reflektira stilovi života budućnosti te koje ključne sposobnosti je potrebno izgraditi kako bismo ostali relevantni: biti na usluzi brojnim nišama i otvoriti direktne kanale kojima dopiremo do potrošača gdje i kada nas treba.

Dostupno odmah

Više →

 

Kupovina

Koliko je maloprodaja neizostavan dio svakodnevnice kristalno jasno se pokazalo za vrijeme korona-lockdown, kada su upravo supermarketi ostali otvoreni kao esencijalna djelatnost, a prodavači i prijevoznici robe proglašeni esencijalnim djelatnicima. Ali maloprodaja je daleko više od opskrbe nužnim proizvodima. Šoping je dio života koji adresira brojne potrebe i koji oživljava gradove isto kao i digitalne prostore. Ujedno maloprodaja spada među najdinamičnije sektore gospodarstva: putevi kako doprijeti do kupca, kako oduševiti kupca, kako staviti na raspolaganje upravo ono što traži po cijenama koje prihvaća i kako omogućiti sigurnu, ugodnu i jednostavnu kupovinu neprekidno se razvijaju.

Dostupno odmah

Više →

 

Novo poduzetništvo

Startupi i scaleupi, klasično malo & srednje poduzetništvo i obrtnici, jednorozi, desetorozi i izdržljive deve, gazele, lepršave libele, dobri ovčari i kuće generacija, digitalni kreatori, hibridni profesionalci, moderni nomadi, gig-radnici i crowd-radnici, društveni poduzetnici i poduzetnice, umirovljeničko poduzetništvo i poduzeća iduće generacije – poduzetnički biotop je sve šarolikiji. Ova studija pomaže bolje upoznati sve te nove poduzetnike i njihov način razmišljanja, razumjeti njihove potrebe i puteve kako ih podržati u njihovom nastojanju da ostvare svoje ideje te usput osnaže gospodarstvo i poboljšaju svijet.

Dostupno odmah

Više →

 

Marke budućnosti

Gube li marke značaj u današnjem svijetu? Daleko od toga. Dapače, marke danas imaju više mogućnosti transformativnog djelovanja na ponašanje kupaca nego ikada. Koliko god ljudi tražili povoljno i bili kritični prema reklamama, pa i konzumerizmu kao takvom: i dalje traže proizvode nabijene značenjem. S obzirom na preobilje marki i proizvoda na današnjim zrelim tržištima potrebno je međutim suštinski preispitati ulogu brenda. Za marke iduće generacije sve značajniji postaju socijalni aspekti, a jake marke postaju orijentacijske točke koje daju smisao i osjećaj pripadnosti u inače sve nepreglednijem svijetu. Svaka ozbiljna marka si danas mora postaviti pitanje koji je njezin konstruktivni doprinos društvenoj promjeni. Ujedno ta rastuća očekivanja prema društvenoj odgovornosti poduzeća u kombinaciji s radikalnom transparentnošću koju donose društvene mreže još više nego prije nalažu da poduzeće stvarno živi vrijednosti koje propagira.

Dostupno odmah

Više →

 

Inovacijama do uspjeha

Inovirati? Investirati u budućnost u vrijeme visoke neizvjesnosti i rastućih troškova kapitala? Naš novi dosje pokazuje kako to može uspjeti i kako možete pripremiti vašu organizaciju za budućnost polazeći od boljeg razumijevanja promjena.

Dostupno odmah

Više →

 

On-trend

Koliko god je važno poznavati svog „prosječnog korisnika“: ako nas zanima budućnost vrijedi se pozabaviti i onima koji idu dalje od toga, koji su visoko zainteresirani i prate sve novo što se događa u nekom području, koji prvi prihvaćaju inovacije u povezanim kategorijama i koji svojim znanjem i iskustvom u području svog interesa utječu na druge.

Dostupno odmah

Više →

 

Metaverzum

Treba li uopće ikome visoko imerzivni doživljaj interneta kroz 3D virtualne prostore i osobne avatare kakav obećava metaverzum? To je možda krivo pitanje. I za društvene mreže koje danas dominiraju Internetom bi prije njihovog proboja rijetko tko rekao da je upravo to ono na što cijeli svijet čeka. Ali činjenica je da metaverzum u usporedbi s društvenim mrežama ostaje relativno pust. U okviru naše nove studije bavimo se pitanjem tko su hrabri pioniri virtualnih svjetova. I koji su potencijali budućeg razvoja. 

Dostupno odmah

Više →

Upravljanje talentima

Talent – to su sve one kvalifikacije, kompetencije i potencijali koje pojedinac donosi organizaciji i kojimadoprinosi uspjehu organizacije. Pri tome sam pojam talenta upućuje na značaj njegovanja svakog pojedinca i cijenjenja posebnog doprinosa kojeg donosi. Kako pridobiti talent, razviti talent i organizirati rad tako da talent dođe produktivno do izražaja? I to u uvjetima današnjeg izazovnog tržišta rada? To su pitanja kojima smo se posvetili u našoj novoj studiji.

Dostupno odmah

Više →

Potrošnja između štedljivosti i malih luksuza

Upoznajte u našoj novoj studiji potrošače u RH. Kako adresirati štedljivost i ugađanje kao dvije osnovne dimenzije potrošnje. I kako privući svaki tip potrošača.

Dostupno odmah

Više →

Životni ciljevi i ambicije

Čini se kao da su neka velika očekivanja i nade u dugotrajni društveni napredak, ekonomski rast i tehnologiju koja utire put u bolju budućnost dobrim dijelom zamrli. Da mnogi nemaju osjećaj da stvari stvarno idu na bolje i da ih očekuje bolja budućnost. U tim uvjetima ne iznenađuje okretanje prema onim snovima i ambicijama koji su neposredno pod vlastitom kontrolom i koji se tiču osobnog života i odluka. Što dakle očekujemo od života? Što je stvarno važno? Što znači napraviti nešto od svog života? Koji su to ciljevi i aspiracije koji intrinzično motiviraju i dugoročno usmjeravaju naše ponašanje? I koje poslovne prilike proizlaze iz toga? To su pitanja na koja naša nova studija pruža odgovore.

Dostupno odmah

Više →