shane-rounce-DNkoNXQti3c-unsplash.jpg

Razvoj marke

 

Marke koje cijenimo

Više →

  • NOVO 2023. Koja od sljedećih opcija prije odgovara Vašem stavu?

    • Najviše cijenim marke koje se zalažu za raznolikost, uključivost i održivost

    • Najviše cijenim marke koje se zalažu za tradicionalne obiteljske vrijednosti i običaje

    • Najviše cijenim marke koje se drže van društvenih kontroverzi

  • Koje poduzeće ili marku posebno cijenite?

  • Marka koju posebno cijenim …

    • je prijateljska

    • brine za okoliš

    • vodi brigu o dobrobiti ljudi

    • teži društvenoj pravednosti

    • brine za sigurnost

    • podržava državu

    • nudi osjećaj slobode i samostalnosti

    • izbjegava sve što bi ljudima moglo zasmetati

    • održava tradiciju

    • ne privlači pažnju na sebe

    • je kreativna i radi stvari na svoj originalan način

    • izaziva poštovanje

    • je kompetentna i stoji za uspjeh

    • je hedonistička, nudi užitak i ugađanje

    • pomaže raditi stvari koje pričinjavaju zadovoljstvo

    • pomaže razviti vlastite sposobnosti

    • drži se pravila

    • nudi iznenađenja, novosti i izbor; omogućuje isprobati različite stvari

    • je uzbudljiva, pomaže voditi uzbudljiviji život

    • je luksuzna, pruža posebne doživljaje i izvanredan način života

  • Što od gore navedenog bi marka trebala dodatno nuditi da vam postane još draža?

  • Kupio/la sam skuplji proizvod zato što je

    • odmah/lako dostupan

    • inovatiavn i nov

    • visoko kvalitetan

    • lijepo oblikovan

    • nudi odličnu korisničku podršku

    • dolazi s dobrim savjetima i dodatnim uslugama

    • prilagođen točno onome što ja tražim

    • jednostavan za korištenje

    • iz domaće proizvodnje

    • iz društveno i ekološki odgovorne proizvodnje

    • dobre ocjenjen od strane drugih korisnika

    • osobna preporuka

    • dobro odražava moj način života

    • doprinosi mojem imidžu

    • od marke koju cijenim i u koju imam povjerenja

    • od poznate svjetske marke

    • od manje specijalizirane marke


Izvori koje slušamo

Više →

  • Što vas bolje opisuje?

    • Držim se provjerenih marki koje već dugo koristim

    • Mami me isprobavanje novih marki

  • O novim proizvodima i markama obično saznajem...

    • na društvenim mrežama

    • preko tražilica

    • na stranicama online trgovina

    • na stranicama proizvođača

    • na drugim web stranicama

    • preko mobilnih aplikacija

    • na TV-u

    • na radiju

    • u štampi

    • u prodavaonicama

    • od drugih ljudi

    • iz prospekata

  • Imam svoje omiljene influencere i volim kada preporuće proizvode koji bi mi se mogli dopasti

  • Imam svoje omiljene influencere koje pratim i zna me inspirirati njihov stil života

  • Pratim modne stilove na TikTok

  • Kako se vi informirate o tome koliko je neki proizvod iz održive proizvodnje?

    • Pazim na odgovarajuće certifikate i žigove

    • Čitam poruke na pakiranju

    • Koristim URL ili QR kod na proizvodu za više informacija

    • Pouzdajem se u opću reputaciju poduzeća ili marke

    • Pouzdajem se u odabir prodavaonice u kojoj kupujem

    • Slijedim preporuke osoba koje poznajem

    • Slijedim online preporuke

    • Ne informiram se aktivno o održivosti proizvoda


Nova težišta razvoja marke

Više →

DRUŠTVENA ODGOVORNOST

  • Poduzeća se razlikuju po tome koliko se pored profita zalažu za ekološku i društvenu korist i održivost. Koje poduzeće biste u Hrvatskoj izdvojili kao primjer u tom pogledu?

  • Jeste li u zadnje vrijeme čuli za neke ekološki i društveno korisne inicijative poduzeća?

  • Koliko vam je bitno sljedeće kada je rijeć o društvenoj odgovornosti poduzeža?

    • Štite privatnost kupaca

    • Pružaju izvanredne usluge kupcima

    • Iskreni su

    • Proaktivno brinu za to da kupcima ne nastane nikakva šteta

    • Paze na to da proizvodi i usluge koje nude koriste zdravlju

    • Paze na to da proizvodi i usluge koje nude štite i koriste okolišu

    • Nude visoko kvalitetne proizvode i usluge

    • Imaju fer cijene za svoje proizvode i usluge

    • Jasno i informativno opisuju proizvode na pakiranju

    • Pružaju dobre plaće zaposlenicima

    • Pružaju dobre radne uvjete

    • Otvaraju nova radna mjesta

    • Posebnu pažnju posvećuju zdravlju zaposlenika

    • Koriste lokalne dobavljače kad god je to moguće

    • Ne surađuju s dobavljačima koji ne pružaju dobre radne uvjete

    • Održavaju dobre odnose s lokalnom zajednicom

    • Doniraju u dobrotvorne svrhe66. Ne izbjegavaju plaćanje poreza

    • Paze da razlike u plaćama između radnika i uprave ostanu umjerene

    • Imaju jaku reprezentaciju radnika u upravi69. Smanjuju emisiju klimatski štetnih plinova

    • Investiraju u održive/zelene tehnologije

    • Ukidaju proizvode za koje, iako nisu zabranjeni, ima dobrih razloga pretpostaviti da dugoročno štete

    • Prelaze na održive izvore energije

    • Nude proizvode koji su nešto skuplji, ali zato trajniji i ne zastarjevaju tako brzo

    • Osiguravaju svojim dobavljačima plaće od kojih se može živjeti

    • Transparentno izvještavaju o rizicima klimatske promjene za svoje poslovanje

    • Uspješno izvoze svoje proizvode i usluge u druge zemlje

  • Zanima li vas saznati više o Hrvatskim poduzećima i markama koje se zalažu za

    • Zaštitu okoliša

    • Bolji balans posla i obitelji

    • Razvoj lokalne zajednice

    • Rodnu ravnopravnost

    • Prava manjina, uključujući LGBTQ osobe

    • Bolju integraciju imigranata

  • Što bi po vama bio najpovoljniji razvoj za hrvatsko društvo?

    • U jakoj konkurenciji ključno će biti individualno postignuće i uspjeh. Potrošnja će dalje rasti, a tehnološkim inovacijama će se pokušati postići ekološka održivost.

    • Ljudi više neće prihvaćati rastuću nejednakost između bogatih i siromašnih i uništavanje okoliša. Zato će država poduzeti mjere za preraspodjelu bogatstva i donijeti stroge propise za zaštitu okoliša. Ljudi neće biti tako bogati, ali će imati socijalnu sigurnost i čist okoliš.

    • Ljudi će prepoznati da ne ide dalje kao do sada ali i da su problemi složeni. Pokušati će postati neovisniji o politici i privredi te osmisliti nove jednostavnije oblike života koji im omogućuju živjeti s manje. Pri tome će važnu ulogu igrati povezivanje, dijeljenje i zajedničko korištenje stvari.

  • Imam odgovornost učiniti svijet boljim

  • Zanimaju me fer trade proizvodi kod kojih sam siguran da su proizvođači fer plaćeni

  • Koliko vam je važno kupovati lokalne proizvode?

  • Lokalna hrana koja dolazi iz neposrednog okoliša

  • Interes za bankom koja ulaže u skladu s osobnim vrijednostima – primjerice isključivo u ona poduzeća koja posluju ekološki održivo i socijalno odgovorno

  • Ne bi mi smetalo da vežem sredstva na duže za ulaganje s učinkom

  • Kada je riječ o ulaganju s učinkom prihvatio/la bih manji prinos

ODRŽIVOST

  • NOVO 2023. Aplikacija koja pomaže pronaći marke koje djeluju u skladu s Vašim osobnim vrijednostima i uvjerenjima

  • Koje ponašanje za smanjivanje ekološkog otiska je vama blisko?

    • Popraviti umjesto baciti

    • Unajmiti umjesto kupiti

    • Dijeliti umjesto imati samo za sebe

    • Napraviti sam/a umjesto kupiti gotovo

    • Od recikliranog materijala umjesto od novih sirovina

    • Rabljeno umjesto novog

    • Trajni proizvod umjesto stalno novog

    • Život s manje umjesto sve više toga

    • Prelazak na zelene tehnologije umjesto fosilnih goriva

  • Kupio/la sam skuplji proizvod zato što je iz društveno i ekološki odgovorne proizvodnje

  • Adidas nudi sportsku obuću i odjeću od reciklirane plastike dobivene čišćenjem mora i plaža. Što mislite o tome?

  • Zanimam me reciklirani namještaj ili namještaj od recikliranih materijala koji štedi prirodne resurse

  • Pri održavanju kućanstva mi je važan utjecaj na okoliš

  • Interes za informacijama o tome što pojedina poduzeća čine za zaštitu okoliša kako biste ciljano mogli birati odgovornije marke

  • Interes za informacijama o inicijativama za zaštitu okoliša i kako ih možete osobno podržati

  • Interes za informacijama o osobnom ekološkom otisku i mogućnostima redukcije istoga

  • Proizvodi u pakiranju koje je moguće reciklirati

  • Proizvodi kod kojih je pakiranje minimalizirano radi izbjegavanja plastike

  • Hrana od proizvođača koji koriste inovacije poput precizne agrikulture koja znatno smanjuju korištenje umjetnog gnojiva i pesticida te rasterećuju okoliš

  • Hrana od proizvođača koji koriste prirodne tehnike regenerativne agrikulture koje pomažu na organski način unaprijediti i regenerirati tlo

  • Nešto skuplje meso s bio-farmi koje paze na visoku kvalitetu i uvjete pod kojima se drže životinje

  • Koliko vam je važno smanjiti upotrebu plastike?

  • Koliko vam je važno kupovati odjeću i obuću iz održive proizvodnje?

  • Proizvodi koje možete vratiti proizvođaču nakon što su istrošeni radi sigurne reciklaže

  • Dostava električnim vozilima i transportnim biciklom

UKLJUĆIVOST

  • NOVO 2023. Marka piva Bud Light nedavno je došla pod kritiku zbog svog marketinga koji je uključivao suradnju s transseksualnom osobom. Kako Vi gledate na to?

  • IKEA je nedavno izašla s reklamnim plakatima na kojima su podržali raznolikost ljubavi, uključujući gay ljubav. Što vi mislite o tome?

  • Google docs odnedavno nudi prijedloge za korištenje rodno neutralnih izraza dok se piše tekst. Što vi mislite o tome?

  • Što mislite o knjižari koja nudi isključivo knjige autorica, čija djela je inače teže naći od djela njihovih muških kolega?

  • Gucci je nedavno izdao reklamu u kojoj djevojka s Downovim sindromom ima glavnu ulogu. Što vi mislite o tome?

  • Barbie danas pored klasične nudi lutke prirodnijeg oblika i različitih etnija. Što vi mislite o tome?

  • Prikaz odjeće na različitim tipovima tijela da se vidi kako stoji različitim osobama, i onima koji nisu građeni tipično manekenski

  • Odjeća koja jednako pristaje muškarcima i ženama

  • Kozmetika koja je jednako prikladna za žene i za muškarce

  • Sportska obuća koja se prodaje prema tipu stopala umjesto prema spolu

  • Odjeća i igračke za djecu koja svjesno izbjegava rodne stereotipe (poput ružičastog za djevojčice i plavog za dječake)