Nova studija: Dalje od materijalizma
Održivost nije samo jedan od trendova kojim se bavimo među ostalima. Održivost je baza svega ostalog. Bez održivosti nema budućnosti. Većina je toga svjesna. A opet je tako teško promijeniti stare navike koje nam dugoročno škode. Živimo u vrijeme fundamentalne tranzicije društvenih vrijednosti i ekonomije. A djelujemo tako plaho i nedostatno.
Puno govori u prilog tome da trebamo novi narativ koji bolje povezuje ekološku, ekonomsku i društvenu dimenziju – i da je upravo fokus na održivosti smjer koji otvara brojne nove mogućnosti za iskorak prema većoj kvaliteti života. Klimatske promjene i rastuće nezadovoljstvo neoliberalnim načinom poslovanja dovele su to pitanje na sam vrh političke i poslovne agende u svijetu. A na individualnoj razini zaraditi što više novaca kako bismo si mogli priuštiti još više stvari sve manje zadovoljava.
U okviru ove studije na 60 str. sažeto prikazujemo stanje aktualnog diskursa, rezultate istraživanja i poslovne slučajeve. Poseban naglasak je na pitanjima gdje smo mi kao Hrvatska na tom putu, kako poduzeća već danas mogu i moraju reagirati na te promjene te koje nove mogućnosti nam to otvara.
Sadržaj
Odrast kao strategija. Razmatramo nove pristupe i poslovne strategije koji imaju budućnost neovisno o scenariju rasta koji nam predstoji.
Nova društvena odgovornost. U razgovoru s dr. sc. Igorom Matutinovićem, članom upravnog odbora projekta Indeks DOP-a, prikazujemo novu društvenu ulogu poduzeća i države.
Prikupljati iskustva umjesto stvari. U vrijeme kada doživljaj postaje značajniji u odnosu na materijalni posjed ključno postaje oblikovanje rezonantnih doživljaja.
Na putu prema održivosti. Kako većina vidi poželjnu budućnost, tko su predvodnici novog rasta i koji su mogući katalizatori promjene?
Život u stvarno održivom svijetu. Moglo bi to biti vrijeme ekstenzivne ekološke restauracije i rebalansa rada i slobodnog vremena.